Algemene voorwaarden Hart voor Wijn
Artikel 1 – Definities
- Hart voor Wijn, gevestigd te Rotterdam, KvK-nummer 96333847, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Hart voor Wijn.
- De wederpartij wordt in deze voorwaarden aangeduid als klant.
- Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan Hart voor Wijn tegen betaling netwerkevenementen, cursussen en proeverijen ter beschikking stelt en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden door of namens Hart voor Wijn waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door Hart voor Wijn in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
- Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden. Hart voor Wijn is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien zij dit nodig acht. Indien de nieuwe versie een ingrijpende wijziging bevat die nadelige gevolgen heeft voor klant, heeft klant het recht om de overeenkomst te ontbinden.
- Bij het aangaan van de overeenkomst wordt akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden.
- De algemene (inkoop)voorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod
- Tickets voor een cursus of proeverij met open inschrijving kunnen online worden aangeschaft op first come, first serve basis.
- Voor projecten in opdracht zal een offerte worden opgesteld.
- Hart voor Wijn kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
- Indien het aanbod wordt aanvaard ontstaat direct een betalingsverplichting voor de klant.
Artikel 4 – Tarieven en betalingen
- De op de website vermelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven. Indien eventuele materialen zijn inbegrepen zal dit worden aangegeven in het aanbod.
- Met de acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling. Een reservering is pas definitief na het voldoen van het aankoopbedrag.
- Klant ontvangt na een succesvolle registratie een factuur.
- Indien er geen vaste prijs is opgenomen, wordt de prijs berekend op basis van uurtarief. Voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden maakt Hart voor Wijn een schatting van het aantal benodigde uren. Aan deze schatting kunnen echter geen rechten worden ontleend. De daadwerkelijk gemaakte uren worden in rekening gebracht.
- Bij werkzaamheden op projectbasis worden tarieven gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil en op maat gemaakt voor het project van klant, afhankelijk van de duur van het project en de aard van de werkzaamheden.
- Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover andere schriftelijke afspraken hebben gemaakt, op de factuur een andere termijn is vermeld of de werkzaamheden eerder aan dienen te vangen.
- Indien klant in gebreke is in de tijdige betaling van een factuur, is deze van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
- Indien klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van klant.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling zijn de vorderingen van Hart voor Wijn onmiddellijk opeisbaar en komen eventueel reeds verleende licenties onmiddellijk te vervallen.
Artikel 5 – Uitvoering van de overeenkomst
- Hart voor Wijn voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is echter niet verantwoordelijk voor het niet behalen van het resultaat dat klant met haar aankoop beoogde en kan geen garantie of succes geven.
- Hart voor Wijn behoudt te allen tijde het recht om een klant te weigeren zonder opgaaf van reden. In een dergelijk geval wordt het aankoopbedrag gerestitueerd.
- Het is niet mogelijk een overeenkomst aan te gaan met Hart voor Wijn onder de 18 jaar.
- Hart voor Wijn is gerechtigd derden in te schakelen bij de uitvoering van de werkzaamheden.
Artikel 6 – Informatieverstrekking
- Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Hart voor Wijn.
- Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens.
- Klant vrijwaart Hart voor Wijn voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
Artikel 7 – Aansprakelijkheid schade
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de directe schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadigingen van persoonlijke eigendommen van klant tijdens een live event.
- Indien klant schade veroorzaakt op de door Hart voor Wijn gehuurde locatie, is klant zelf gehouden de schade te vergoeden.
- Hart voor Wijn kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor het verloop van contacten na een event.
- In het geval dat Hart voor Wijn een schadevergoeding verschuldigd is aan klant voor het opzettelijk of met grove schuld veroorzaken van directe schade, bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of bij uitblijven van uitkering, tweemaal het bedrag dat door Hart voor Wijn in rekening is gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.
- Klant vrijwaart Hart voor Wijn tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten.
Artikel 8 – Intellectueel eigendom
- Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt Hart voor Wijn alle intellectuele absolute rechten, waaronder auteursrecht, op alle gegevens, geleverde informatie en beschikbaar gestelde content.
- Indien in strijd wordt gehandeld met dit artikel vindt een inbreuk plaats op het auteursrecht. Hart voor Wijn is in een dusdanig geval gerechtigd klant te factureren voor de geleden schade.
- Wanneer foto’s worden gemaakt tijdens een event door klant dient dit te allen tijde kenbaar te worden gemaakt aan Hart voor Wijn en het is uitdrukkelijk verboden deze content voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Beeldmateriaal mag enkel worden gedeeld op social media wanneer Hart voor Wijn in het bericht wordt getagd. Wanneer andere deelnemers herkenbaar op dit beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig.
- Hart voor Wijn zal zelf ook sfeerimpressies maken gedurende het event. Indien klant hier bezwaar tegen heeft dient dit voorafgaand aan het event kenbaar te worden gemaakt.
Artikel 9 – Communicatie en gedrag
- Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Hart voor Wijn zal te allen tijde discreet omgaan met alle verstrekte gegevens. Klantgegevens mogen niet ongevraagd voor promotionele doeleinden worden gebruikt.
- Klanten zijn gehouden zich juist en respectvol te gedragen tijdens en na een event tegenover andere deelnemers. Hart voor Wijn is niet verantwoordelijk voor de gedragingen van klanten na het event.
- Hart voor Wijn behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag de diensten van Hart voor Wijn belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelname en indien nodig, van toekomstige deelname, uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor het betreffende event onverlet. Indien dit gedrag schade veroorzaakt, zal het schadebedrag worden doorberekend aan klant.
Artikel 10 – Online cursus
- Klant ontvangt na betaling toegang tot de online content. De online content die in 1 keer beschikbaar wordt gesteld is uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor klant niet de mogelijkheid toekomt de aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien klant de cursus als particulier heeft aangeschaft en de content in delen beschikbaar wordt gesteld, zal bij annulering de tot dan toe opengestelde content naar rato worden verrekend. In geval de cursus zakelijk is aangeschaft, blijft bij tussentijdse annulering de gehele betalingsverplichting bestaan, tenzij anders overeengekomen.
- Hart voor Wijn heeft het recht om de tarieven zowel te verhogen als te verlagen, wanneer dit laatste dient voor promotionele doeleinden.
- Hart voor Wijn komt een inspanningsverplichting toe. Zij is niet verantwoordelijk voor het niet behalen van het door klant gewenste resultaat. Klant is zelf verantwoordelijk voor het toepassen en uitvoeren van de kennis zoals opgedaan.
- Voor het geven van de online content maakt Hart voor Wijn gebruik van een platform van een derde. Hart voor Wijn kan hierdoor niet garanderen dat de online content op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.
- Hart voor Wijn heeft het recht om de deelname te weigeren.
- Hart voor Wijn heeft het recht om de inhoud van de online content aan te passen. Dit geeft klant nadrukkelijk geen recht op restitutie van het reeds betaalde bedrag.
- Klant krijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de online content te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De online content is bedoeld om te inspireren, nadrukkelijk niet om te kopiëren. Het is klant niet toegestaan om binnen 12 kalendermaanden na het afronden van de cursus een soortgelijk aanbod te creë
- Klant mag tijdens het volgen van de online content in beperkte mate screenshots maken om te laten zien dat klant bezig is met de cursus en deze delen op social media, mits deze worden voorzien van naamsvermelding.
- De geleverde informatie blijft eigendom van Hart voor Wijn. De content is beschikbaar zolang de cursus in de huidige vorm wordt aangeboden. Het blijft de verantwoordelijkheid van klant om het materiaal tijdig te bekijken.
Artikel 11 – Offline proeverijen en cursusdagen
- Hart voor Wijn is gerechtigd om wijzigingen aan te brengen in de data of locatie van een offline proeverij of cursusdag. Bij wijzigingen heeft klant het recht te annuleren. Ook heeft klant het recht om zich kosteloos in te schrijven voor uitvoering op een andere datum.
- Wanneer de offline werkzaamheden niet plaats kunnen vinden door omstandigheden waar Hart voor Wijn geen invloed op heeft, kan zij de werkzaamheden online uitvoeren. Dit geeft klant geen recht op restitutie, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 12 – Wijziging en annulering
- In het geval van onvoorziene omstandigheden heeft Hart voor Wijn de mogelijkheid een event te onderbreken of verplaatsen. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte, extreme weersomstandigheden en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. Indien mogelijk zal vervanging worden geregeld of zullen partijen een nieuwe datum overeenkomen. Indien er geen passende oplossing wordt gevonden heeft klant het recht de overeenkomst te ontbinden en zal het reeds betaalde bedrag binnen 14 kalenderdagen worden terugbetaald.
- Hart voor Wijn is gerechtigd een event te annuleren indien het minimumaantal deelnemers niet wordt behaald. Hart voor Wijn maakt dit tijdig kenbaar aan klant en het reeds betaalde bedrag zal worden teruggestort.
- Wanneer klant onverwachts verhinderd is voor een besloten event en/of meerdaagse cursussen gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
Bij annulering tot 21 kalenderdagen voor de uitvoering is 25% van het bedrag verschuldigd; bij annulering binnen 21 dagen is volledige betaling verschuldigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
- Wanneer een meerdaagse cursus al is aangevangen, is klant het gehele cursusbedrag verschuldigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
- Een gemiste cursusdag kan niet worden ingehaald, tenzij anders overeengekomen.
- Voor open evenementen, zoals een eendaagse proeverij, geldt dat klant tot 7 kalenderdagen voorafgaand aan het evenement kosteloos kan annuleren. Bij annulering binnen 7 kalenderdagen worden de gemaakte kosten niet gerestitueerd. Klant komt in een dergelijk geval wel de mogelijkheid toe het aankoopbewijs door te verkopen, zolang de nieuwe klant aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en het aankoopbewijs niet voor een hogere prijs wordt doorverkocht dan de aanschafprijs.
Artikel 13 – Overmacht
- In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, ongevallen, brand of overheidsmaatregelen.
- Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaan making. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
- In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de overeenkomst te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand, tenzij anders overeengekomen.
- Indien klant de overeenkomst wenst te verplaatsen wegens een pandemie of epidemie, maar de overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, is Hart voor Wijn gerechtigd de kosten die samengaan met de verplaatsing in rekening te brengen.
- Wanneer Hart voor Wijn niet aan alle verplichtingen uit de overeenkomst kan voldoen doordat zij overheidsmaatregelen naleeft, kan dit niet als wanprestatie worden aangemerkt.
Artikel 14 – Proefpakket
- Indien het proefpakket via een derde aanbieder wordt aangeschaft, gelden tevens de voorwaarden van deze aanbieder.
- Klant heeft een bedenktijd van 14 kalenderdagen om de aankoop van producten te ontbinden. Hart voor Wijn heeft het recht de klant te vragen naar de reden van herroeping, maar klant is niet verplicht een reden op te geven.
- De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat de klant het product, of een laatste deelzending, heeft ontvangen.
- Indien producten wegens hun aard onder een van de wettelijke uitzonderingen van het herroepingsrecht vallen, zal dit worden aangegeven in de productomschrijving.
- Geopende flessen kunnen niet worden geretourneerd.
- Het herroepingsrecht is niet van toepassing op zakelijk gesloten overeenkomsten.
- Klant dient tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts worden geïnspecteerd zoals dat in een winkel toegestaan zou zijn.
- Waardevermindering van het product door omgang in strijd met het in het vorige lid genoemde komt voor rekening van de klant.
- Hart voor Wijn stuurt na ontvangst van de melding van herroeping een ontvangstbevestiging aan de klant.
- Hart voor Wijn vergoedt de betalingen van de klant binnen 14 dagen nadat de klant de herroeping kenbaar heeft gemaakt.
- Binnen 14 dagen na de melding, stuurt de klant het product, in originele staat en verpakking, terug.
- De bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht komt toe aan de klant. Klant dient een verzendbewijs te kunnen tonen aan Hart voor Wijn.
- De kosten voor het retour zenden van het product komen voor rekening van klant, tenzij er een verkeerd artikel is verzonden.
Artikel 15 – Levering
- Als verzendadres geldt het adres dat de klant heeft opgegeven. Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor fouten in het aanleveren van deze leveringsinformatie.
- Hart voor Wijn levert in Nederland in België, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
- Hart voor Wijn streeft ernaar geaccepteerde bestellingen binnen de verzendtermijn zoals aangegeven bij de productomschrijving te verzenden, tenzij een langere termijn is afgesproken of een product niet op voorraad is.
- Wanneer de bezorging vertraging heeft, ontvangt de klant hiervan zo spoedig mogelijk bericht. Indien de verzending langer duurt dan 30 kalenderdagen en gezamenlijk geen nieuwe datum overeengekomen kan worden, heeft de klant het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Hart voor Wijn zal het bedrag dat de klant heeft betaald binnen 14 kalenderdagen na ontbinding terugbetalen.
Artikel 16 – Cadeaubonnen
- Cadeaubonnen dienen vooraf te worden betaald en zijn tot 2 jaar na uitgiftedatumgeldig, tenzij een cadeaubon wordt aangeschaft voor een evenement op een vooraf overeengekomen datum.
- Op het moment dat een cadeaubon wordt ingewisseld, gelden de tarieven die op dat moment worden gehanteerd. Het bedrag van de cadeaubon wordt als korting verrekend.
- Een cadeaubon kan nadrukkelijk niet retour worden genomen en kan evenmin worden ingewisseld voor contanten.
Artikel 17 – Klachten
- Klant is verplicht om klachten over facturen en/of de geleverde diensten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan Hart voor Wijn.
- Hart voor Wijn streeft ernaar binnen 14 kalenderdagen inhoudelijk op de klacht te reageren.
- Hart voor Wijn dient in de gelegenheid te worden gesteld een gebrek te herstellen.
- Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 18 – Geschilbeslechting
- Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
- Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
- Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Hart voor Wijn is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
- In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Hart voor Wijn en betrokken derden 12 maanden.
Aanvullende bepalingen wijnweekenden
Artikel 19 – Aanbod en inschrijvingen
- Inschrijvingen voor een wijnweekend dienen tijdig voor vertrek te zijn voltooid, zoals vermeld in het aanbod.
- Het is voor minderjarigen niet mogelijk om deel te nemen aan een wijnweekend.
- De duur van het wijnweekend is afhankelijk van de situatie en wordt vermeld bij de boeking.
- De op de website getoonde foto’s zijn ter beschikking gesteld door derden en dienen uitsluitend om een idee gegeven. Het kan voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie enigszins afwijkt van de foto’s.
- Klant ontvangt na het voldoen van de betaling per e-mail een boekingsbevestiging. Het volledige bedrag dient betaald te worden tijdens de boeking.
Artikel 20 – Tarieven en betalingen
- De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
- Prijzen voor wijnweekenden zijn inclusief BTW, maar exclusief eventueel bij te boeken extra’s.
- Hart voor Wijn heeft tot 20 dagen voor aanvang het recht om de prijs van een wijnweekend te verhogen met maximaal 8%, wanneer deze verhoging is te rechtvaardigen door een verhoging van de kosten die Hart voor Wijn dient te maken. Bij een verhoging van meer dan 8% is klant bevoegd het wijnweekend kosteloos te annuleren.
- Bij een boeking dient het gehele bedrag direct te worden voldaan.
- Hart voor Wijn is gerechtigd andere betalingsvoorwaarden te hanteren wanneer omstandigheden dit vergen.
Artikel 21 – Informatieverstrekking
- Bij wijnweekenden in het buitenland, is klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inwinnen van de relevante informatie over verplichte reisdocumenten, gezondheidsregels, visa of andere formaliteiten.
- Klant is gehouden alle mogelijk relevante informatie aan Hart voor Wijn te verschaffen, waaronder telefoonnummer, e-mailadres, eventuele gezondheidsproblemen en medicatie waarmee Hart voor Wijn rekening dient te houden.
- Indien klant bovenstaande informatie niet aan Hart voor Wijn meedeelt, kan Hart voor Wijn klant uitsluiten van (bepaalde onderdelen van) het wijnweekend. Hart voor Wijn is in dit geval niet aansprakelijk voor de hieruit voortvloeiende kosten of eventuele schade.
Artikel 22 – Wijziging en annulering van de overeenkomst
- In afwijking van artikel 12 heeft klant bij de boeking van een wijnweekend het recht om binnen 24 uur na boeking de overeenkomst kosteloos te annuleren. Hart voor Wijn kan dit recht uitsluitend door het begrip ‘definitieve boeking’ op te nemen in het aanbod of de bevestiging. Het herroepingsrecht is tevens uitgesloten, wanneer de overeenkomst binnen 8 weken voor het wijnweekend is aangegaan.
- Voor wijnweekenden gelden de volgende annuleringsvergoedingen: A) Annulering tot 8 weken voor de aanvang van de activiteit, resulteert in betaling van 35% van de overeengekomen prijs. B) Annulering binnen 8 tot 6 weken voor de aanvang de activiteit, resulteert in betaling van 40% van de overeengekomen prijs. C) Annulering binnen 6 tot 4 weken voor de aanvang van de activiteit, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs. D) Annulering binnen 4 weken tot 1 week voor de aanvang van de activiteit, resulteert in betaling van 75% van de overeengekomen prijs. E) Annulering binnen 7 kalenderdagen voor de aanvang van de activiteit, resulteert in betaling van 90% van de overeengekomen prijs. F) Annulering op de vertrekdag of later resulteert in de betaling van de gehele overeengekomen prijs.
- Op een annulering kunnen afwijkende voorwaarden, zoals van de verzekering of een vluchtmaatschappij, van toepassing zijn. Hart voor Wijn staat enkel in voor de kosten voor de organisatie.
- Hart voor Wijn adviseert een annuleringsverzekering af te sluiten en pas over te gaan tot de aanschaf van eventuele vliegtickets wanneer het wijnweekend officieel is bevestigd. Hart voor Wijn draagt geen verantwoordelijkheid voor de vroegtijdige aanschaf van vliegtickets of het niet afsluiten van een annuleringsverzekering.
- Het is klant toegestaan om zich te laten vervangen door een ander, indien de vervangende persoon de in de overeenkomst gestelde voorwaarden vervult, het verzoek tot vervanging ten laatste 7 kalenderdagen voor aanvang van het wijnweekend is gedaan en derden die ingeschakeld zijn ter uitvoering van de overeenkomst zich niet verzetten tegen deze vervanging.
- Indien klant zich laat vervangen, zijn klant en de vervanger hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de overeengekomen prijs aan Hart voor Wijn.
- De inhoud van het aanbod tijdens het wijnweekend wordt bepaald door Hart voor Wijn. Het gepubliceerde programma is echter indicatief van aard en behelst een inspanningsverplichting. Het programma kan worden aangepast aan relevante werkelijke omstandigheden, waaronder terreinomstandigheden, weersomstandigheden en overige factoren. Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor genoodzaakte wijzigingen in het programma, maar zal zich ten volle inspannen de kwaliteit van het wijnweekend zoveel mogelijk te handhaven. Wijzigingen in het programma zijn geen reden tot kosteloze annulering.
- Indien er niet voldoende aanmeldingen zijn voor een wijnweekend, heeft Hart voor Wijn het recht om de overeenkomst op te zeggen. Hart voor Wijn zal bij de boeking vooraf aangeven hoeveel aanmeldingen er minimaal nodig zijn om het wijnweekend doorgang te laten vinden. Indien het aantal deelnemers voldoende is, ontvangt klant een bevestigingsmail om eventuele vluchten te boeken. Indien reeds voor de activiteit is betaald en deze geannuleerd wordt, ontvangt klant uiterlijk 14 kalenderdagen na opzegging het door haar betaalde bedrag terug via de door haar gebruikte betaalwijze. Er kan echter geen aanspraak op een schadevergoeding of enige andere compensatie worden gemaakt, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
- Indien er sprake is van buitengewone omstandigheden op de plaats van bestemming of de omliggende regio, waardoor het wijnweekend niet kan doorgaan en ook nog niet is aangevangen, kan klant kosteloos opzeggen. Hart voor Wijn betaalt dan eventuele aanbetalingen terug. Klant heeft in dit geval echter geen recht op een schadevergoeding.
- Indien bij een gebrek onmiddellijk herstel niet mogelijk is of zeer hoge kosten met zich meebrengt, zal Hart voor Wijn zorgen voor een kosteloos gelijkwaardig alternatief. Hierbij wordt gekeken naar de omstandigheden van het geval, waaronder de kwaliteit van de accommodatie en de bijbehorende faciliteiten. Wanneer vervanging onmogelijk is, heeft klant recht op een vermindering van de prijs.
- Indien de alternatieven niet gelijkwaardig zijn aan wat klant mocht verwachten bij het aangaan van de overeenkomst, heeft klant het recht om niet akkoord te gaan met deze alternatieven, wanneer een prijsverminderen onvoldoende is.
- Indien Hart voor Wijn een gebrek dat ingrijpende gevolgen heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld, kan klant de overeenkomst kosteloos opzeggen. Klant heeft in deze situatie recht op een schadevergoeding en vermindering van de prijs.
- Bij buitengewone omstandigheden of tekortkomingen die zijn toe te rekenen aan de klant of een niet betrokken derde, is Hart voor Wijn niet aansprakelijk voor schade die daaruit voortvloeit.
Artikel 23 – Deelname activiteiten
- Klant is zelf verantwoordelijk voor het boeken van vluchten, verzekeringen – en eventuele annulering hiervan en overige reisbescheiden en documenten (waaronder het voldoen aan vereisten omtrent covid). Deelname zonder reisverzekering is op eigen risico.
- Deelname aan een wijnweekend en/of activiteiten is op eigen risico. Hart voor Wijn, alsmede de andere partijen betrokken bij de overeenkomst, zullen de veiligheid van de klant zo optimaal mogelijk beschermen. Klant blijft echter zelf verantwoordelijk voor zijn of haar handelen. Klant draagt er zelf zorg voor dat lichamelijke beperkingen in acht worden genomen.
- Klant is gehouden de aanwijzingen en instructies van organisator, gidsen en andere betrokkenen te allen tijde op te volgen.
- Klant wordt geacht zich tijdens het wijnweekend en activiteiten netjes te gedragen. Ongewenst gedrag kan resulteren in het beëindigen van het wijnweekend of activiteit zonder restitutie van het reeds betaalde bedrag.
- Deelname aan het inhoudelijke programma is geheel vrijwillig. Het staat klant vrij af te zien van het volgen van het programma. Dit geeft echter geen recht op teruggave van het betaalde bedrag of recht op een vervangende les of activiteit.
- Klant dient zich te allen tijde aan de geldende huisregels van de desbetreffende accommodatie te houden.
- Klant mag tijdens het wijnweekend beeldmateriaal voor social media maken, wanneer deze met naamsvermelding worden gebruikt.
Artikel 24 – Aansprakelijkheid
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt, of de schade is veroorzaakt door dood of letsel van de klant.
- Deelname aan het wijnweekend of activiteit is op eigen risico.
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
- Hart voor Wijn kan niet aansprakelijk worden gehouden wanneer klant de instructies niet heeft opgevolgd.
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen tijdens een wijnweekend.
- Hart voor Wijn is niet verantwoordelijk voor schade die is ontstaan door handelingen van andere deelnemers.
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor het niet kunnen aanbieden van het wijnweekend door situaties van overmacht.
- Hart voor Wijn is niet aansprakelijk voor schade die is gedekt door verzekeringen, waaronder maar niet gelimiteerd tot een reisverzekering.
- De verantwoordelijkheid van het hebben van de juiste reisbescheiden en documenten ligt bij Klant. Wanneer bij vertrek of tijdens de reis blijkt dat klant niet beschikt over de vereiste benodigdheden en niet verder deel kan nemen, heeft klant geen aanspraak op restitutie van de reissom.
- Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een wijnweekend.
- In het geval dat Hart voor Wijn een schadevergoeding verschuldigd is zal de aansprakelijkheid in ieder geval beperkt of uitgesloten zijn tot de grenzen die zijn toegestaan volgens de geldende internationale verdragen en/of verordeningen die betrekking hebben op de reisdiensten en bedraagt de schade niet meer dan het bedrag van de reissom.